SAŁATKA Z SEREM FETA, SUSZONYMI ŚLIWKAMI I MIGDAŁAMI

Na sałatkę natknęłam się w jednej z diet pudełkowych i ukradła moje serce - nie tylko dlatego, że człowiek był wygłodniały ;) sałatka jest bardzo szybka w przygotowaniu i naprawdę dobra. Słodycz śliwek w połączeniu ze słonym serem feta tworzy unikalną kombinację smaków.


SKŁADNIKI:

- suszone śliwki (ok 15 szt)
- ser feta
- migdały
- słonecznik łuskany
- sałata / mix salat
- pomidorki koktajlowe
- musztarda dijon ale jeżeli wolisz aby sos był delikatniejszy to delikatesowa świetnie się nada
- miód lipowy lub wielokwiatowy (osobiście używam lipowego)
- sok z cytryny (opcjonalnie)
- oliwa z oliwek
- sól
- pieprz

PRZYGOTOWANIE SOSU MUSZTARDOWO-MIODOWEGO:

1. W miseczce połącz 4 łyżeczki musztardy z 3 łyżeczkami miodu.
2. Dodaj do musztardy i miodu oliwę z oliwek i dokładnie wymieszaj aż do uzyskania jednolitego sosu.
3. Doprawiamy solą i pieprzem oraz opcjonalnie możemy dodać łyżkę soku z cytryny.

PRZYGOTOWANIE SAŁATKI:

1. Migdały i słonecznik prażymy na patelni 2-3 min aż się lekko zarumienią.
2. Do miski wkładamy sałatę, pokrojone na pół pomidorki(lub jak ktoś woli całe), ser feta pokrojony w kosteczkę lub po prostu podzielony dłońmi ser feta.
3. Śliwki jeżeli są duże kroimy na pół i dodajemy do sałatki.
4. Polewamy wcześniej przygotowanym sosem musztardowo-miodowym.


E3DD2F38-A4C8-47B4-9CDC-54D7EE84C0F7jpeg

CIEKAWOSTKI:

- Obecnie eksperci zalecają średnio spożywanie 50g suszonych śliwek dziennie, co w przybliżeniu odpowiada 5-6 sztukom.
- Nie należy spożywać suszonych śliwek na pusty żołądek, aby zapobiec ewentualnym problemom ze strony układu trawiennego.
- Jeżeli posiadacie zbyt wysuszone śliwki należy je zmiękczyć i namoczyć przez ok. 1 godzinę.
- Suszone śliwki są bogate w potas, magnez, mangan, żelazo oraz w witaminy A i K.
- Feta należy do serów tłustych, krótko dojrzewających. Ma lekko kwaśny, charakterystyczny, mocny i intensywny aromat.
- Uważajmy z solą w daniach z serem feta gdyż ser sam w sobie ma wysoki poziom soli.
- Ser feta ze względu na zawartość witaminy B12 i niewielkiej ilości żelaza może być stosowany jako element diety w walce z anemią.
- Migdały zawierają sporo magnezu, witamin z grupy B i NNKT, dzięki czemu wspomagają pracę układu nerwowego, poprawiają pamięć i koncentrację.